marți, 10 septembrie 2013

Modul de conectare rapida a unui afisaj LCD1602 (HD44780) la Arduino sau alta placa de dezvoltare

    De multe ori am nevoie de conectarea rapida a unui afisaj LCD cu 16 coloane si 2 randuri si lumina de fundal (1602A, comandat de HD44780 sau echivalent).


    Dispun de o intefata pe protocolul i2c, dar vreau ceva rapid pentru interfatarea paralela.
    Cand am achizitionat placa Arduino, am luat si un afisaj, asa ca am fost nevoit sa-i fac si atunci o interfata, dar nu aveam prea multa experienta cu modul rapid de conectare:
    Toate detaliile se gasesc in articolul Arduino si un afisaj LCD clasic (16 caractere si 2 randuri), iar schema este:
    Am redesenat partea de modul, pastrand optiunea de a putea controla LED-ul de fundal (stins permanent, aprins permanent sau functie de comanda data de pe placa de dezvoltare).

    Dupa cum se observa, vom conecta doar 6 pini digitali si alimentarea, optional putand comanda si lumina de fundal...

24.10.2013
    Cu cablajul facut de Alex
am realizat montajul adaptor:
si l-am pus la afisajul meu de teste:
si o comparatie cu varianta anterioara:
 
si pus la treaba:
 
   Am facut si un filmulet numit LCD1602 with homemade module for connect an Arduino

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu