vineri, 24 ianuarie 2014

Smartphone ca telecomanda prin bluetooth pentru Arduino (II)

   In primul articol, Smartphone ca telecomanda prin bluetooth pentru Arduino am aprins/stins niste LED-uri cu aplicatia Android numita Arduino Bluetooth Controller
dar nefiind familiarizat cu sistemul de operare Android si aplicatiile de pe el, nu reusisem sa folosesc aplicatia Bluetooth Terminal, care era mentionata in articolul Arduino and Bluetooth de pe http://cxem.net/
 
   Acum am facut probe cu aceasta aplicatie si e ok:
- am transmis cifra 0, LED-ul multicolor e stins:
- am transmis cifra 1, LED-ul multicolor e aprins in rosu:
- am transmis cifra 2, LED-ul multicolor e aprins in albastru:
- am transmis cifra 3, LED-ul multicolor e aprins in verde:
- am transmis cifra 4, LED-ul multicolor e aprins in mov (rosu + albastru):
- am transmis cifra 5, LED-ul multicolor e aprins in galben (rosu + verde):
- am transmis cifra 6, LED-ul multicolor e aprins in albastrui (verde + albastru):
- am transmis cifra 7, LED-ul multicolor e aprins in alb (combinatie rosu, verde si albastru):


   Vreau sa comand variatorul de tensiune pentru becuri cu incandescenta cu telefonul, nu doar din taste sau cu telecomanda in infrarosu, cum am prezentat in articolul Variator de tensiune pentru bec cu Arduino (VI)Pana la asta, m-am gandit sa conectez un afisaj LCD1602 (16x2) la Arduino si sa vad ce caracter este transmis, in cad ca gasesc o aplicatie in care sunt butoane si nu am "legenda".
   Schema de conectare folosita este:
iar sketch-ul de testare este:
// adapted sketch from http://english.cxem.net/arduino/arduino4.php
// by niq_ro from http://www.tehnic.go.ro &
// http://nicuflorica.blogspot.com
// version 4.0 by Nicu FLORICA - 04.2013, Craiova - ROMANIA
// version 4.1 - 05.2013, Craiova - ROMANIA
// version for LCD - 01.2014, Craiova - ROMANIA
char incomingByte;  // incoming data
 
#include <LiquidCrystal.h>
// use LiquidCrystal.h library for alphanumerical display 1602
LiquidCrystal lcd(13,12,11,10,9,8);
/*                                     -------------------
                                       |  LCD  | Arduino |
                                       -------------------
 LCD RS pin to digital pin 13          |  RS   |   D13   |
 LCD Enable pin to digital pin 12      |  E    |   D12   |
 LCD D4 pin to digital pin 11          |  D4   |   D11   |
 LCD D5 pin to digital pin 10          |  D5   |   D10   |
 LCD D6 pin to digital pin 9           |  D6   |    D9   |
 LCD D7 pin to digital pin 8           |  D7   |    D8   |
 LCD R/W pin to ground                 |  R/W  |   GND   |
                                       -------------------
*/
 
void setup() {
Serial.begin(9600); // initialization
  lcd.begin(16, 2); // set up the LCD's number of columns and rows: 
 lcd.clear(); // clear the screen
 lcd.setCursor(3, 0); // put cursor at colon 0 and row 0
 lcd.print("bluetooth"); // print a text
 lcd.setCursor(2, 1); // put cursor at colon 0 and row 1
 lcd.print("with LCD16x2"); // print a text
 delay (3000);
 lcd.clear(); // clear the screen
 lcd.setCursor(1, 0); // put cursor at colon 0 and row 0
 lcd.print("this sketch is"); // print a text
 lcd.setCursor(1, 1); // put cursor at colon 0 and row 1
 lcd.print("made by niq_ro"); // print a text
 delay (3000);
 lcd.clear(); // clear the screen

}
 
void loop() {
 lcd.setCursor(0, 0); // put cursor at colon 0 and row 0
 lcd.print("Arduino received"); // print a text
  
 if (Serial.available() > 0) {  // if the data came
     incomingByte = Serial.read(); // read byte
 lcd.setCursor(7, 1); // put cursor at colon 0 and row 0
 lcd.print(incomingByte); // print a text
 delay(100);
  }
}
   Am facut cateva poze cu rezultate obtinute cu aplicatia Arduino Bluetooth Controller:
 
 
 
 
 
   Am facut si un filmule numit un smartphone ca telecomanda prin bluetooth pentru Arduino (IV):

2 comentarii: