joi, 27 martie 2014

Sursa de tensiune in comutatie cu LM2577

   Deoarece senzorii si afisajele care se conecteaza la o placa Arduino pot avea un consum ce depaseste "puterea" disipata pe regulatorul intern (LM1117 la Arduno Uno R3) si pot aparea defecte (cum am patit eu, vedeti articolul Utilizare placa Arduino cu interfata USB defecta), am hotarat sa folosesc un alimentator stabilizat separat pentru alimentarea acelor consumatori externi, iar placa Arduino doar sa dea comenzi si eventual sa alimenteze mici consumatori (LED-uri, de exemplu).
   Varianta uzuala pentru un consum de pana in 1A este cea in care se foloseste un stabilizator liniar de tensiune fixa LM7805 pe care l-am prezentat in articolul 78xx, dar merge foarte bine si un un stabilizator liniar de tensiune reglabila gen LM317 pe care l-am prezentat in mai multe articole, ultimul fiind Stabilizator reglabil de tensiune (1,2..12V) cu LM317T.
   O alta varianta este un alimentator in comutatie, gasindu-se pe ebay un modul care foloseste integratul LM2577:
   Caracterisiticile principale ale modulului sunt:
- tensiune de intrare: 3,5..35Vcc
- tensiune stabilizata la iesire: 4..35V (reglabila) 
- curent maxim: 3A (necesita radiator) ca si in cazul cand puterea deisipata e mai mare de 15W);
- randament: >92%
- frecventa de comutatie: 50kHz
- protectie la scurtcircuit: prin limitare de curent
- precizia de stabilizare a tensiunii la iesire: ±0.5%
- dimensiuni cablaj:48x23mm
   Pentru a realiza un alimentator se foloseste un transformator coborator, o punte redresaore si un condensator de filtraj. Daca se doreste modificarea tensiune de iesire, se poate inlocui semiregalbilul cu un potentiometru pe panou.
   Schema tipica de aplicatie este cea din fisa de catalog:
   Pe un site polonez am gasit o schema asemanatoare cu cea folosita la modulul prezentat:
iar pe altul taiwanez:
   O alta schema pentru un alimentator reglabil este pe un alt site:
   Mi-a sosit si mie un asemenea modul, pe care vreau sa-l integraz intr-un alimentator:
  

Un comentariu:

  1. Salut. vezi ca exista o schema identica cu un modul identic ca cel prezentat de tine dar are si un voltmetru integrat pe el, cu posibilitate de masurare a tensiunii de intrare in sursa si de masurare a tensiunii de iesire din sursa.

    RăspundețiȘtergere