joi, 7 mai 2015

Interfata USB UART cu FT232R contrafacut

english version

   Pentru a putea programa si, uneori, alimenta montajele independente cu microcontroler AT328P programat ca un Arduino, am folosit mai multe modele de interfete cumparate de pe ebay.
   Unele foarte ieftine au probleme cu partea de asamblare (lipituri reci, led-uri lipsa, etc), asa ca m-am hotarat sa iau una clasica cu cipset FT232R:
   Totul a fost ok, pana am pus interfata la un laptop cu Windows 7... aparea ca interfata FT232R USB UART, dar cu semnul exclamarii si in loc de a aparea normal:
apare ca 
respectiv

   La inceput am banuit ca este problema clasica a asamblarii, o lipitura rece, un contact imperfect, etc.
   M-am adus aminte de problema mea cu un adaptor wifi, care nu era recunoscut de Windows, chiar am postat articolul Adaptor WiFi nerecunoscut de sistemul de operare Windows, din pacate nu am gasit nimic relevant, asa ca am cautat probleme cu interfetele cu FT232R si am dat de un articol de pe http://hackaday.com/ numit WATCH THAT WINDOWS UPDATE: FTDI DRIVERS ARE KILLING FAKE CHIPS, dar si o discutie pe un forum (http://www.arexx.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=2579) in care se spune clar ca noile driver-e modifica PID din 6001 in 0000 la integratele contrafacute... pe acolo se indica folosirea unui driver mai vechi, dar inainte trebuie rescris PID integratului... asta se face cu programul FT_PROG, care are si un manual de utilzare.
   Se citestc datele si se rescrie PID-ul 6001 in loc de 0000.
   Dupa ce am rezolvat problema, am zis sa fac si niste printscreen-uri pentru articolasul asta si ... iar am 0000, dar nu il mai recunoaste... deci trebuie sa pun un FT232RL original... dar merita incercat..
   PS: Renuntasem la a-l mai "resuscita", dar la recomandarile lui Lucian (stie el care ?!) am citit si materialul de pe forumul http://forum.gsmhosting.com/ am gasit ca o solutie simpla ar fi inlocuirea in fisierele ftdibus.inf si ftdiport.inf a textului VID_0403&PID_6001 cu VID_0403&PID_0000.
   Dupa ce se da update la drive-ul cu semnul exclamarii si se selecteaza directorul unde sunt cele 2 fisiere modificate, vom gasi:
si in ecranul de monitorizare de la Arduino IDE, la care interfata este legata la un ATmega328:
08.05.2015
   Pentru usurinta (re)instalarii, am folosit o alta metoda.. in subdirectorul programului Arduino IDE, unde sunt driover-ele pentru FT232R-ul original, am mai adaugat 2 fisiere:
   Pentru cei ce le vor, aceste se pot descarca din link-urile urmatoare:

3 comentarii:

  1. Am un FT232RL (banggood) a facut aceleasi probleme, dar s-a rezolvat cu driver-ul de aici:
    http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/CDM%20v2.12.00%20WHQL%20Certified.exe

    RăspundețiȘtergere
  2. interesant.. ca tocmai ala il strica :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am win8.1 și interfețe mele cu mai funcționează, cu toate ca sub windows 7 funcționau, așa că am rămas cu buza umflată. Nu am căutat drivere pe net..din unele discuții am înțeles că w8.1 nu mai are drivere pentru chip.

    RăspundețiȘtergere