vineri, 19 iunie 2015

Afisaj OLED de 0,96" (2,4cm) cu rezolutie de 128x64 pixeli

   De curand, am achizitionat un afisaj OLED cu diagonala de 0,96", adica 2,4cm, care are o rezolutie de 128x64 pixeli si este controlat de integratul dedicat SSD1306.
   Ca in majoritatea cazurilor, am cautat pe internet si am gasit o librarie de la Adafruit_SSD1306.
   Am incarcat sketch-ul corespunzator rezolutiei si modului de conectare, dar nu ecranul a ramas stins, asa ca am incarcat in Arduino sketch-ul "i2c scanner" gasind adresa 0x3C:
   Am inlocuit adresa in sketch si imediat ecranul a "prins viata":
   Gasisem acum ceva timp un articol numit DS3231 OLED alarm clock with 2-button menu setting and temperature display scris de df99:
asa ca am realizat si eu legaturile si am incarcat unul din cele 2 sketch-uri, din care unul are si grafica animata cu o pisica.
   Schema realizata dupa sketch-ul din material este:
   Am tradus in romana indicatiile si am schimbat sa indice temperatura in grade Celsius:
   Am facut si un prim filmulet, numit ceas animat cu alarma pe afisaj oled de 0,96" in care am prezint ce face acel ceas animat:

   Ulterior, am schimbat si modul de afisare al datei, intai ziua si apoi luna:


 
   Sketch-urile traduse in romana se gasesc pe https://github.com/tehniq3 !!!
   A facut un al doilea filmulet, numit ceas animat cu alarma pe afisaj oled de 0,96" (2), in care se observa modul de afisare "romanesc":
   Montajul de test arata asa: 

Un comentariu:

  1. Eu... abea acum (27/02/2016) am achizitionat un Display de acest fel: am fost nevoit ca in afara de adresa I2C sa modific si libraria Adafruit_SSD1306.h ca sa poata fi initializat pe rezolutia de 128x64!

    RăspundețiȘtergere