marți, 16 iunie 2015

Statie meteo cu ceas pe afisaj de Nokia 5110

   O statie meteo cu ceas si date meteo prezentate pe un afisaj de Nokia 5110 se gasesc in articolul Afisajul folosit la telefoanele Nokia 5110/3310 si Arduino (III); montajul prezentat acolo are in componenta sa: 
- o placa compatibila Arduino Uno
- un ceas cu DS1307
- temperatura si umiditate cu DHT11
- afisaj de Nokia 5110 (controler PCD8544)
iar schema de conectare este:
   Acum am schimbat senzorul de temperatura si umiditate cu unul mai bun, DHT22, care este mult mai precis, dupa cum am prezentat si in articolul Ceas RTC cu DS1307 si date mediu cu DHT22 pe afisaj alfanumeric LCD1602 folosind Arduino.
   Cum am scris si acolo, senzorul DTH22 se vinde ca modul cu 3 pini sau ca piesa cu 4 pini, avand cod AM2302, care necesita o rezistenta de 4k7 intre iesire (OUT/DATAS) si plus (VDD/5V):
   Schema de conectare este identica:
   Adaptorul de afisaj la care fac referire are schema (fundalul se poate aprinde fie punand conectorul "background" la masa, fie la +5V, depinde de schema de conectare al ledurilor de pe modul)
   Sketch-ul este foarte putin modificat, modificare consta in anularea liniei cu DHT11 si introducerea uneia in care este scris DHT22:
   Sketch-ul se gaseste pe https://github.com/tehniq3 !!
   Am facut cateva poze cu montajul si datele de pe afisaj:
   In mod normal, in sketch, ceasul de timp real cu DS1307 ia data de la calculator, daca nu este niciuna inscrisa:
iar daca vrem sa reglam ceasul (ora de vara/iarna, etc), activam linia:
incarcam scketch-ul, apoi anulam linia (cum a fost initial) si reincarcam sketch-ul..

PS: Avand in vedere ca senzorul DHT22 ofera informatii mai detalite despre temperatura, am pus si cifra dupa virgula:
sketch-ul versiunea 1.8b se gaseste pe https://github.com/tehniq3.

PS2: Am facut si poze cu un aparat de fotografiat:
 
 
   Am facut si un scurt filmulet numit Statie meteo cu ceas pe afisaj de Nokia 5110 in care se vede modul de afisare si ce componente are montajul.

Un comentariu: