vineri, 3 iulie 2015

Afisaj cu cristale lichide KTM-S1201

   De la Janos Baricz, am primit si un afisaj  lcd cu 12 cifre din 7 segmente fiecare, numit KTM-S1201 si avand circuitul de comanda NEC D7225G (UPD7225).
 
   Din cautarile de pe net, cele mai utile informatii le-am luat de pe site-ul tronixstuff.com, din articolul Arduino and KTM-S1201 LCD modules:
   Am folosit si fisa tehnica  si informatiile de la www.pongrance.com!
   Pentru a functiona sketch-ul, trebuie descarcat fisierul KTMS1201.h si pus in subdirectorul unde este sketch-ul
in fereastra programului Arduino IDE se vede ceva de genul:
   Pentru inceput am "confectionat o placuta adaptoare, care are pe ea si semireglabilul de contrast (10..20k):
apoi am realizat montajul de test conform schemei:
dupa care am incarcat exemplele de pe site-ul tronixstuff.com:
 
 
 
 
 
   Cu aceasta ocazie, am facut is filmuletul test afisaj KTM-S1201 folosind Arduino
    Am facut aceeasi pasi, ca si in articolul cu afisajul SDA5708, punand intai doar  senzorul de umiditate si temperatura DHT22 (AM2302):
in care am utilizat sketch-ul KTMS1201_DHT22.ino !
   Apoi am conectat encoderul si modulul de ceas de timp real cu DS1307 (merge fara modificari DS1307)
 si am modificat sketch-ul de la afisajul SDA5708, obtinand:
- ora:
- umiditate si temperatura:
- data, prin apasare scurta a butonului de pe encoder:
- modificare an, dupa apasare lunga a butonului de pe encoder:
- modificare luna
- modificare zi
- modificare ora
- modificare minut:
   Am facut un filmulet numit statie meteo cu ceas reglabil pe afisaj KTM-S1201 cu varianta de sketch KTMS1201_DHT22_RTC_ver1m0.ino, care are un deranjant mod de afisare la ora:
apoi am modificat sketchul, obtinand varianta KTMS1201_DHT22_RTC_ver1m1.ino si filmuletul numit statie meteo cu ceas reglabil pe afisaj KTM-S1201 (2)
   Eu am modificat fisierul KTMS1201.h pentru a afisa litera C si Y...
 
PS: am schimbat partea de afisare a unitatii umiditatii relative a aerului:
,
iar skech-ul modificat este KTMS1201_DHT22_RTC_ver1m1b.ino !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu