luni, 6 iulie 2015

Afisaj OLED de 0,96" (2,4cm) cu rezolutie de 128x64 pixeli (3)

   Am primit un afisaj OLED cu driver SSD1306, dar nu e identic cu cel dinainte, acesta are 7 pini (5 pini comanda + 2 alimentare)
nu ca celalalt care se conecteaza pe i2c s are 4 pini (2 pini comanda + 2 alimentare)
   Mi-am adus aminte ca exemplele de la libraria Adafruit SSD1306 exista un sketch si pentru versiunea de conectare SPI, asa ca am realizat schema conform exemplului (DO/CLK = D10, DI/MOSI = D9, RST/RESET = D13, DC = 11, CS = 13)
rezultatul este bun:
   Am incercat si libraria u8glib, care am mai folosit-o la alte afisaje, dar a functionat doar daca am pus pinul de RESET la D2. dupa cum am citit pe forumul Arduino, apoi am configurat restul pinilor cum am dorit eu: 
iar schema de conectare devine:
   Incarcand exemplul cu grafica librariei u8glib, pe ecran apar diverse imagini de grafica si text:
 
 
   Partea de configurare a sketch-ului cu libraria Adrafruit SSD1306 devine:
   In articolul http://nicuflorica.blogspot.ro/2015/06/afisaj-oled-de-096-24cm-cu-rezolutie-de_22.html am prezentat un ceas mai deosebit, asa ca am modificat sketch-ul,devenind ro_DHT_RTC_adjust_ver6m0.ino, iar schema arata asa:
 
   Fata de sketch-ul pentru i2c am introdus cateva linii de configurare:
dar se poate folosi si afisajul I2c, daca se anuleaza aceste linii si reactivarea celor initiale:
   Am facut un filmulet numit statie meteo si ceas cu alarma pe afisaj OLED (3)

  Am adaptat si celalalt sketch, cu pisica, prezentat initial pe www.instructables.com, devenind ro_Pusheen_Generic_ro3.ino:

29.7.2015
   Am gasit si o librarie pentru text, desi se pot face si niste grafice din liniute, dar partea importanta e ca ocupa spatiu putin; aceasta librarie se numeste SSD1306_text !!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu