ArduShop.ro

ArduShop.ro
cod Z4A413ZN reducere 5%, pentru vizitatorii paginilor mele !

vineri, 28 august 2015

Termostat cu control umiditate (higrostat)

   La solicitarea lui Mircea Craciun, am realizat un termostat, care mai are posibilitatea de a controla si umiditatea dintr-o incinta (higrostat).
   Senzorul pentru umiditate si temperatura este unul dedicat, AM2302 (cunoscut si ca DHT22 cand e montat pe un cablaj si are o rezistenta de 4k7 intre +5V si pinul de date).
   Precizia acestui senzor este destul de buna, la temperatura de +0,5 grade Celsius in domensiul de -40..+80 grade Celsius si pentru umidtatea relativa +2%RH in domensiul de 0..100%. 
   Schema de conectare este:
   Dupa cum se observa, am reprezentat cele doua variante de senzor, montandu-se doar una din ele..
   Am pus 2 led-uri pentru a avea o incatie, dar daca se inlocuiesc cu relee, ele pot comanda o centrala si un servomotor (sau electrovana) de eliminare umiditate, dupa cum sunt date comenzile din sketch-ul LCD1602_thermostat_humidity_ver1m0.ino.
   Din celel 3 butoane fara retinere se regleaza temperatura dorita, intervalul acceptat de scadere a temperaturii odata depasite (histerezis), umiditatea si intervalul acceptat de scadere al umiditatii odata depasite.
- reglaj temperatura:
 
- reglaj interval acceptat de scadere a temperaturii odata depasita (histerezis)
 
- reglaj umiditate:
 
reglaj interval acceptat de scadere a umiditatii odata depasite (histerezis)
 
   In graficul de mai jos se cele 3 cazuri: temperatura scazuta (BELOW), temperatura optima (OK) si temperatura prea mare (OVER):
  In timpul functionarii,pot fi mai multe stari (am simulat cateva):
- temperatura si umiditate in parametrii doriti (optim):
 
- temperatura scazuta si umiditate mai mica decat pragul admis:
- temperatura in parametrii, umiditate mai mica decat pragul admis (bun):
- temperatura in parametrii, umiditate prea mare:
- temperatura scazuta si umiditate prea mare:
- temperatura prea mare, umiditate crescuta:
 
   Am facut si 2 filmulete, care prezinta mai bine modul de reglaj al parametrilor:

Un comentariu:

  1. Credeti ca ar putea fi montat intr-un frigider sau intr-o vitrina frigorifica, pentru a realiza o incinta pentru maturarea carnii/branzeturilor? Va multumesc

    RăspundețiȘtergere