vineri, 3 iunie 2016

Afisare informatii pe monitor PC


   Fata de afisarea pe monitor TV, cea pe monitor PC nu este asa larg raspandita, dar tot am gasit ceva informatii si am reusit sa fac si niste teste.
   La inceput, am gasit articolul Simple VGA/Video Adapter care rezolva ambele proble, deoarece poate afisa informatii pe monitor TV sau pe minitor PC, schema fiind:
   Articolul mentionat mai sus este preluarea celui scris de Maxx Ibragmov pe site-ul sauMontajul lui arata asa:
   Pe minitor TV, rezolutia este de 20 linii a 38 caractere fiecare:
iar pe monitor VGA este de 20 linii a 20 caractere fiecare:
   Nu am reusit sa fac experimente cu aceasta interfata, dar am testat altele, care au avut schema simpla si am putut folosi o placa pentru mai multe (diodele nu sunt montate):
   Pentru inceput, am reprodus informatiile din articolul Arduino generated VGA (color) signal - Complete!
doar ca am scos diode deoarece apar deformatii alea imaginii:
   Pentru rezultate optime, am compilat in programul Arduino IDE 1.0.3 si am obtinut o imagine frumoasa si stabila:

NOTA (27.09.2017): Deoarece site-ul mentionat mai sus a "picat" (nu stiu daca total sau temporar), puteti descarca informatiile necesare (sketch) de la https://github.com/LaboratorioDeGaragem/VGA-com-Arduino !

   Am incercat sa reproduc si cealalta varianta prezentate pe un alt blog al autorului, Marcelo Rodrigues, dar apar deformatii ale imaginii (rupturi, liniute pe langa ce trebuie, etc).
   Am trecut la alt material, cel prezentat in articolul Basic Arduino VGA
    Pentru a avea o imagine acceptabila a trebuit sa compilez tot in Arduino IDE 1.0.3:
   Am facut si experimente cu materialul prezentat de Nick Gammon la el pe site, in prezentarea de pe forum
care transforma o placa Arduino intr-o placa video alb/negru cu rezolutia de 30 linii a cate 20 de caractere fiecare.
   Schema "placii video" este:
cealalta placa Arduino este legata prin i2c la ea.
   Din pacate, imaginea este stabila, dar apar deformatii si alte linii, cand se primesc date, asa ca am renuntat la continuarea experimentelor cu acest tip de afisare, dar am facut filmuletul numit Arduino ca placa video alb-negru si primire date pe i2c
   Am mai testat partea de afisare color "miscatoare", care are conectarea asa:
iar o imagine arata asa:
   Am facut si eu filmulete:
   Tot acolo, Nick Gammon prezinta libraria VGAx scrisa de Sandro Maffioda, care are rezolutia de 120x60, ese o librarie color cu 4 culori obtinute din 2 culori de baza.
   Schema de baza este:
   Functie de modul de conectare se obtine alte combinatii de culori:





   Am facut si eu cateva filmulete:
03.04.2018
    Se pot afisa si alte informati, de exemplu temperatura citita de un senzor analog TMP36, dupa cum se vede in filmuletele de mai jus, cand se foloseste programul VGAx_TMP36.ino:
>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu