ArduShop.ro

ArduShop.ro
cod Z4A413ZN reducere 5%, pentru vizitatorii paginilor mele !

miercuri, 22 iunie 2016

Masurare umiditate sol

   Pe piata se gasesc niste senzori de masurare umiditate sol (soli moisture sensor) pentru a fi conectati la placi de dezvoltare:

   La unul din vanzatori on-line am gasit si schema:
   Dupa cum se observa, exista o iesire anoalogica si una digitala (se aprinde led-ul D2 cand umiditatea emai mare decat pragul reglat).
   Avand la dispozitie un afisaj alfanumeric cu interfata i2c:
si o placa Arduino Mega ADK, am incarcat un sketch numit i2c_scanner si am aflat adresa alocata interfetei:
dupa care am incarcat un exemplu din libraria LiquidCrystal_I2C pe care o aveam:
   Am adaugat si senzorul de umiditate:
si am umezit un deget si am atins cele 2 tije ale senzorului:
   Am facut un filmulet numit masurare umiditate sol si afisare pe ecran alfanumeric in care am folosit sketch-ul lcd1602_i2c_umditatesol_ver0.ino:

   Ulterior am scris si o varianta in engleza folosind sketch-ul lcd1602_i2c_soilhumidity_ver0.ino:
   De asemenea, am facut si un filmulet numit soil humidity measure system on alphanumerical lcd display
NOTA: Avand experienta unui sistem de udare pentru un ghiveci in care am testat cateva luni, dupa cum e prezentat in articolul Modul de udare automata a florilor din ghivece
trebuie sa va atentionez ca daca acest sistem se foloseste pentru automatizari, senzorul trebuie alimentat doar cand se fac masuratori.. altfel veti observa efectul electrolizei:
completare articol
   Pentru cei care (inca) nu pot realiza schema dupa sketch, prezint schema montajului:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu