ArduShop.ro

ArduShop.ro
cod Z4A413ZN reducere 5%, pentru vizitatorii paginilor mele !

joi, 7 iulie 2016

Potentiometrul digital dublu MCP4261

   In articolul anterior am conectat un potentiometru digital simplu MCP41010 la o placa Arduino Mega, de data asta am conectat un potentiometru dublu digital MCP4261-502E/P care se comanda tot prin protocolul SPI, cursorul are 256 trepte din valoarea potentiometrului (8 biti).
   Pe net am gasit articolul Arduino - Using digital potentiometers part 2 (MCP4251), care m-a ajutat sa testez pe al meu.
   Fiind dublu, capsula este mai mare:
semnificatia pinilor fiind:
   Schema mea de test este urmatoarea:
iar sketch-ul folosit este MCP4261_mega_lcd1602_i2c_test.ino.
si am testat niste cazuri particulare:
- ambele potentiometre au cursoarele la minim:
- primul potentiometru are cursorul la minim, la doilea la maxim:
- ambele potentiometre au cursoeale (aproape) la maxim:
- primul potentiometru are cursorul la maxim, al doilea la minim:
apoi am pus sa "numere" ambele, putand aparea mici "erori":
   Am facut si 2 filmulete:
- potentiometru digital dublu MCP4261 cu Arduino Mega 
MCP4261 digital dual potentiometer with Arduino Mega
   Am facut mici modificari in sketch, devenind MCP4261_mega_lcd1602_i2c_test2.ino si, astfel, am comenzi simultane sau diferite pentriu fiecare potentiometru, dupa cum se vede in ceel 2 filmulete:
potentiometru digital dublu MCP4261 cu Arduino Mega (2)
MCP4261 digital dual potentiometer with Arduino Mega (2)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu