sâmbătă, 29 octombrie 2016

Afisaj TFT de 1,8" cu driver ST7735B


   De curand am intrat in posesia unui afisaj color cu diagonala de 1,8" (4,6cm) care este controlat de integratul ST7735B...
   Am gasit mai multe informatii, dar m-am oprit la cele de la:
Henry's bench - 1.8TFT V1.0 ST7736 Arduino Tutorial 1: Hello World
Tweaking4all - SainSmart 1.8″ TFT Arduino Color LCD Display
   Dupa descrierile prezentate pe net, se conecteaza simplu cu 3 sau 5 pini de date, alimentare la 5V (ca are stabilizator de tensiune pe placa), masa (gnd) si pinul de iluminare de fundal.
   Am conectat afisajul la o placa Arduino dupa indicatiile din sketch si am am avut surpriza sa constat ca ecranul e mai mult alb
 si doar daca scot masa se vede cat de cat imaginea, dar apar diverse linii, etc.
   Dupa ce am mai cautat pe net, am dat de diverse discutii in care se schimbau pini, intr-o discutie d epe forumul Arduino am gasit ca ar fi indicat sa folosesc pe pinii de date rezistente, cum e si la afisajul de Nokia 5110, schema mea de test fiind
   Am facut 2 filmulete in care se vede ca e corect acest mod de legare folosind libraria lui Bodmer TFT_ST7735 si un sketch derivat dintr-un exemplu de acolo, adica TFT_DigitalClock_ST7735_simplified.ino:
afisaj grafic cu ST7735B conectat la Arduino
ST7735B display with Arduino board
03.11.2016
   Schema de test completa este

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu