miercuri, 23 noiembrie 2016

Afisaj FDS-125 controlat de o placa Arduino

english version

   Intrand in posesia unui afisaj mai deosebit, prin bunavointa lui Janos Baricz, a trebuit sa "sap" dupa informatii despre el... din pacate ce informatii de gasesc doar despre FDS-132.
   Aceste informatii le-am gasit pe urmatoarele site-uri sau bloguri:
circuitsonline.net (Baco Led Matrix)
libraria FDS132-textdriver
arduinoforum.nl (Lichtkrant Surtronic FDS-132)
FDS132 ledmatrixbord
   Din ultimele 2 am folosit cele mai multe informatii, legate de modul de conectare la o placa Arduino, dar si de comanda.
   Panoul FDS-125 are 2 randuri de afisaje, fiecare din 12 afisaje de 5x7 leduri (deci 60 coloane si 7 cu 7 randuri), ele sunt comandate de registre de deplasare si amplificatoare, exact ca si cel prezentat in articolele mentionate mai inainte.
   Pentru a putea folosi panoul, se extrage microcontrolerul Lattice MACH211 si se conecteaza 8 fire de comanda, dupa cum apare in imaginele urmatoare:
   Janos a facut adaptarea prin extragerea controlerului Lattice si alimentarea integratelor de pe placa astel:
astfel ca am:
- A, fir verde, conectare la D5 Arduino
- B, fir roz, conectare la D6 Arduino
- C, fir alb, conectare la D7 Arduino
- STROBE, fir galben, conectare la D10 Arduino
- DATA, fir mov, conectare la D11 Arduino
- CLOCK, fir gri, conectare la D13 Arduino
- RESRED, fir albastru, conectare la D9 Arduino
- GND, fir negru, conectare la GND Arduino

   Legarea la Arduino se face dupa schema redesenata de mine:
   Dupa ce am testat cateva sketch-uri de pe forum, am reusit sa-l "aprind"
si sa-mi dau seama cum se trimit datele... asa ca am modificat un sketch mai de final de pe forumul olandez, acesta devenind FDS125_clock.ino si asa am obtinut un ceas care prezinta si data:
   Pentru aceasta am adaugat un modul de ceas cu DS3231 conectat pe i2c, schema de test fiind:
   In filmuletele urmatoare se vede modul de prezentare al date pe randul de sus si al orei pe cel de jos:


   Modul asta de afisare este prea static, asa ca intr-un articol viitor voi prezenta si versiuni mai animate, cu numele zilei (in romana siu engleza), temperatura si umiditatea relativa a aerului, etc.

Un comentariu:

  1. Pt anumite situatii, mi-a fost de ajutor cautarea pe gugalu' chinezesc - baidu.com (te descurci cu Google Translate)

    RăspundețiȘtergere