vineri, 25 noiembrie 2016

Afisaj FDS-125 controlat de o placa Arduino (2)

english version


    In prima parte, am prezentat cum am conectat afisajul FDS-125 la o placa Arduino Uno si ca am reutit sa scriu niste mesaje, inclusiv un ceas cu data, doar ca modul de afisare este prea "static".
   Schema de comenctare al modulelelor la placa Arduino Uno este simpla:
   Am facut cateva modificari in sketch pentru a aparea si numele zilei (biling: romana si engleza)
    Incarcand sketch-ul FDS125_clock1b.ino, pe randul de jos este mereu ora, iar pe randul de sus, data, numele zilei in romana, iar data, numele zilei in engleza, dupa cum se vede si in filmuletele urmatoare:
   Pentru ca sketch-ul sa functioneze, trebuie ca in subdirector sa fie si fisierul font75.h, dupa cum se vede in imaginea de mai jos
   Am adaugat un senzor de temperatura AM2302 (DHT22) la pinul D8, schema devenind
   Scketch-ul folosit pentru a avea alternativ, tot pe randul de sus si temperatura si umiditatea relativa, este FDS125_clock_RTC1c.ino si informatia se prezinta astfel:
   Dupa cum se observa, pentru grad am folosit o cratima, in aceasta faza, dupa cum se vede is in filmuletele:
   Dupa asta am modificat fisierul care definea cratima pentru a aparea semnul de grad ( e vorba de fisierul font75.h care trebuie sa fie pus in subdirectorul sketch-ului). De asemenea, am facut modificari in sketch (vezi FDS125_clock_RTC1c1.ino), pentru ca la citirea datelor din senzorul de umiditate si temperatura se pierde un timp si apare o stingere a afisajului si astfel clipeste si ora, astfel ca acum am ora pe randul de jos cat timp apare pe randul de sus data si numele zile bilingv, apoi se afiseaza pe randul de sus temperatura si pe cel de jos umiditatea
dupa cum se vede si in filmuletele care urmeaza:

2 comentarii:

  1. Super fain. de unde se poate achizitiona afisajul, sau afisajele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu am primit acest panou de la un colaborator... o sa-l intreb si va anunt ..

      Ștergere