vineri, 11 august 2017

Ceas cu reglaj manual al orei, termometru cu higrometru si afisaj multiplexat cu 4 cifre led (2)

   Dupa cateva teste cu ceasul cu reglaj prezentat in articolul anterior, am considerat ca apasarea si din greseala a butonului ADJUST trece in 0:00 ceasul, asa ca am schimbat modul de reglaj, ca la alte ceasuri, astfel, am 2 butoane, cel de ADJUST care duce in modul de modificare ora, care se poate modifica prin apasarea butonoului +, apoi prin apasarea din nou a butonului ADJUST se modifica minutele din butonul +, iar la o noua apasare a butonului ADJUST se revine la functionarea normala, cand se afiseaza ora timp de 5 secunde, apoi cate o secunda temperatura si umiditatea relativa a aerului.
   Schema este asemenatoare cu cea din articolul anterior, doar ca am scos un buton:
   Sketch-ul, care face ceasul sa functioneze ca in prezentarea de mai sus si dupa cum se vede din filmuletele urmatoare este multiplexedclock3_0.ino.


   In modul uzual, se prezinta ora (5 secunde)
temperatura (1 secunda)
si umiditatea relativa a aerului (1 secunda), dupa care ciclul se repeta.
   Daca se apasa butonul ADJUST apare cu intermitenta ora si data
   La apasarea butonului + creste valoarea orei, pana la maxim 23 apoi se readuce la 0:
se apara iar butonul ADJUST pentru a trece la reglajul minutelor
se modifica minutele din butonul +, crescand valaorea pana la maxim 59 dupa care se readuc la 0...
   Pentru revenirea la functionarea normala, se reapasa butonul ADJUST.

Nota 1: la teste am folosit o placa Arduino Nano cu ATmega168, dar functioneaza foarte bine cu "suratetele mai bune": Nano cu ATmega328 sau Arduino Uno.
Nota 2Pentru afisajele cu catod comun, cum am testat eu, trebuie sa avem in sketch urmatoarele:
iar pentru cele cu anod comun:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu