marți, 7 mai 2013

Oscilator cu autoblocare (Joule Thief) cu tranzistor MOS-FET

   Schema clasica de oscilator cu autoblocare, care circula foarte des pe net si este folosita pentru a alimenta un LED alb/albastru de la o baterie de 1,5V (consumata) foloseste un tranzistor npn. Am prezentat-o si eu in articolul Alimentare LED-uri la tensiune redusa (1..1,5V)
   Eu am testat montajul cu o baterie consumata, a carei tensiune ajunsese la 0,55V:


   Am descoperit pe blogul profesorului Gyuri un articol numit Oscilaţii şi unde (fizică distractivă): Un convertor de tensiune cu MOSFET (Dan Slăvilă)

  Pe net, am mai descoperit pe langa aceasta schema inca una, ambele folosesc un tranzistor MOS-FET:


Un comentariu:

  1. Cu rezistor de 1Kohm in baza tranzistorului, oscilatorul va consuma(degeaba) cca. 35-40 mA, cu 22Kohm(pt. BC547C), oscilatorul va consuma doar 5-6mA, iar LED-ul va lumina identic ca si in cazul unui consum de 35mA...cu tranzistor pe germaniu(EFT317, 319, etc)-neaparat tranzistorul sa fie de IF, nu de JF-montajul va functiona si cu 0,2V.Tranzistorul cu germaniu fiind PNP, se inverseaza alimentarea si LED-ul.

    RăspundețiȘtergere