vineri, 18 octombrie 2013

Afisaj de Nokia 3410 comandat de Arduino

   Deoarece am primit un afisaj de la un Nokia 3410 de la Nelu si afisajul compatibil Nokia 3310 de la chinezi a "decedat" datorita contactului imperfect dintre ecran si cablaj (banda din elastomer, sau cum ii zice), am apelat la Narcis  de la Multitec (fost coleg de scoala si liceu + prieten) sa-mi lipeasca o panglica din 8 fire de mufa afisajului, care arata ca "type 1" prezentat la http://serdisplib.sourceforge.net/ser/pcd8544.html:
si am facut o interfata ca si cea pentru afisajul de 3310 + condensator de 4,7uF intre Vout si masa... (merge si unul de 0,1uF):


   Dupa ce am conectat modulul la Arduino si am incarcat sketch-ul cu ceasul analog cumam prezenta tin articolul Afisajul folosit la telefoanele Nokia 5110/3310 si Arduino (IV)
am constatat ca zona utila de afisare e mult redusa fata de ecran, iar uneori in afara zonei de afisare apar "balarii":
 
 
   Am cautat pe net sa vad daca si alti s-au mai confruntat cu aceasta problema si am gasit la http://www.radiolocman.com/shem/schematics.html?di=63334 ceva similar, cu o poza care explica mult mai bine decat ce scriu in cuvinte:
   Tot cautand am descoperit libraria U8glib care suporta si "driver"-ul PCF8812, care permite, impreuna cu afisajul o rezolutie utila de 96x65 (din cei 102x65 pe care-i poate comanda) fata de PCD8544 cu 84x48 folosit la Nokia 3310... de aceea aparea si o zona nefolosita.
   Dupa ce am instalat libraria, am incarcat niste exemple pentru teste si e ok:
 
 
 
 
   Am reusit sa fac si un filmulet, numit Arduino with Nokia 3410 LCD:
20.10.2013
   La http://www.starlino.com/nokia_lcd_connect.html se prezinta o metoda de conectare a afisajului fara lipire, doar prin presare, folosind un cablu plat dintr-un cd-rom vechi.

Un comentariu:

  1. salut, am incercat si eu sa ma joc cu un lcd de 3410 si nu merge nimic imi apar niste dungi in partea de sus a display-ului si in maxim 2 secunde dispar si cam asta e. ai idee de ce? lcd-ul este bun, il pun inapoi pe tel si functoneaza

    RăspundețiȘtergere