vineri, 12 februarie 2016

Prezentare si stocare date pe pagina ThingSpeak (4) - folosind placa WeMos D1

   De curand, am intrat in posesia unei placi de dezvoltare care se bazeaza pe un ESP8266 si arata ca o placa Arduino Uno. Ea este o clona (copie) a placii WeMos D1.
   

   Pentru a fi mai usor de folosit am notat pe fata si corespondenta pinilor de la ESP8266MOD (asta are a mea inscriptionat, iar pe net apare ca este un ESP8266EX):
   Deoarece se bazeaza pe un ESP8266 ca si placa NodeMCu, am incarcat un sketch similar (NodeMcu_or_WeMosD1_random.ino) pentru a trimite niste date aleatorii catre un canal ThingSpeak, cum am prezentat in articolul Prezentare si stocare date pe pagina ThingSpeak (2) - folosind placa NodeMcu si l-am incarcat folosindu-ma de programul Arduino IDE, cum am prezentat in articolul Placa NodeMcu v.0.9 programata in Arduino IDE, doar ca acum selectez placa WeMos D1:

   Am facut si 2 filmulete:


   Ulterior, am pus un senzor de temperatura DHT11 (ca asta a fost liber) si am incarcat sketch-ul modificat (NodeMcu_or_WeMosD1_DHT.ino), in care pinul de date al senzorului este conectat tot la GPIO5 (ca si in exemplul cu NodeMcu), care are corespondenta la D15/SCL.
   In momentul scrierii acestui articol, datele se pot vedea la https://thingspeak.com/channels/86999:
   Am facut si 2 filmulete:

Un comentariu:

  1. how can i connect ardiuno uno and this type of wemos d1 r1, similar to your examples so that data recieved from arduino will be sent to thingspeak

    RăspundețiȘtergere