luni, 26 septembrie 2016

Releu de protectie la minima si maxima tensiune retea (3)

   In articolul anterior Releu de protectie la minima si maxima tensiune retea (2) am masurat (calculat) tensiunea retelei prin masurarea tensiunii continue redresate din secundarul unui transformator (vezi articolul Masurare valoare tensiune retea: 230V/50Hz) si am comparat-o cu valori predefinite, care se pot modifica si stoca in memoria EEPROM a microcontorlerului de pe placa Arduino. De data asta folosesc masor (calculez) tensiunea retelei prin masurarea tensiunii alternative din secundarului unui transformator peste care suprapun o componenta continua, cum am prezentat in articolul Masurare valoare tensiune retea (2) si o sa pun partea de modificare si memorare valori, iar datele sunt prezentate pe un afisaj led cu cifre din 7 segmente controlate de un MAX7219.
   Schema de test este
si incarcand sketch-ul main_supply_emonlib_under_overvoltage_ver3.ino avem urmatoarele situatii:
- masurare tensiune retea si compararare cu valorile de minima si maxima tensiune, comanda de actionare sau nu a unui releu de alimentare pentru consumatori ce trebuie protejati:
- dupa apasare buton fara retinenere MENU (MENIU) se ajunge la reglajul tensiunii minime (am ales un domeniu de aproximativ -10% pana la -5% din tensiunea nominala de 230Vca)
- dupa apasare buton fara retinenere MENIU se ajunge la reglajul tensiunii maxime (am ales un domeniu de aproximativ +5% pana la +10% din tensiunea nominala de 230Vca)
- la o noua apasare a butonulu MENIU se ajunge timpul de intarziere la recuplare reelu daca tensiunea revine in limite acceptate, de la 1 secunda la 20 secunde;
- la o noua apasare a butonului MENIU, se revine la masurare si suporaveghere tensiune retea.
    Etapele prezentate mai sus se vad in filmuletele:



   Am modificat sketch-ul, acesta fiind acum main_supply_emonlib_under_overvoltage_ver3c.ino pentru a afisa tensiune si cu cifra dupa virgula, dupa cum se vede in filmuletele:
alt releu protectie de minima si maxima tensiune retea cu Arduino (3)
under & overvoltage relay with Arduino (3)

31.07.2020
   Am modificat sketch-ul pentru a inlocui afisajul led controlat cu MAX7219 cu un afisaj alfanumeric LCD1602 cu interfata i2c. Programul este  main_supply_emonlib_under_overvoltage_ver4.ino !

02.08.2020
   Am rescris programul pentru o mai buna cuplare cu intarziere a releului la revenirea tensiunii intre limite, acest sketch este main_supply_emonlib_under_overvoltage_ver4a.ino.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu