luni, 11 decembrie 2017

Prezentare, stocare date si executare comenzi de pe pagina Cayenne (2)

Nota: sunt schimbari in protocolul de transmitere (acum serverulul Cayenne foloseste MQTT) asa ca vedeti si noul articol !

   In articolul anterior, am folosit o placa NodeMCU, prin conectare Wi-Fi la retea, acum o sa folosesc o placa Arduino Uno conectata la reteaua locala prin shield W5100.
   Pentru asta trebuie sa ma conectez de pe calculator la pagina Cayenne, cu user si parola.
Aleg o noua placa de dezvoltare Uno cu placa de retea clasica (Ethernet W5100):
   Daca apas pe butonul SKETCH mi se deschide o fereastra cu datele necesare de incarcat in Arduino pentru a comunic ape canalul nou creat.
   Copiez textul in programul Arduino IDE
incarc programul 0.inosi urmaresc pe ecranul de monitorizare seriala daca e totul in regula
 
   Pentru a identifica usor canalul, deoarece sunt si unele inactive, ii schimb numele, in ce am de gand sa fac:
si voi vedea deja canalul cu numele schimbat
   Deoarece nu-s foarte familiarizat cu acest site, am facut cum mi s-a parut mie ca e ok, alegand o cale mai lunga, dar care stiu c afunctioneaza.
   Aleg sa fac o feastra de indicare (WIDGET) si cum nu am gasit pentru senzorul DHT22 (AM2302), am ales unul senzor general, dupa care o sa modific parametrii sa fie in regula.
si apas ADD SENSOR, aparand pe canal o zona de indicare
care are urmatorii parametrii acum
   Dupa ce mi-am dat seama ca nu e la fel cu ce prezentasem in articolul anterior la placa NodeMCU, am adaugat un senzor inclus de server, pentru a vedea cum se pun informatii, asa ca ma ales sa pun un senzor analog de temperatura TMP36
Am ales sa vad sketch-ul
si am completat in sketch-ul meu ce nu era. si am vazut ce imi trebuie sa folosesc informatiile pentru senzor DHT22 (AM2302), asa ca am incarcat sketch-ul modificat 1a.ino, care e cel de baza cu datele senzorului meu.
   Am apasat butonul sa apara fereastra de indicare
Apoi am adaugat si un alt senzor,
pe pagina punand si indicatia de la umiditate:
   Intru la ferestra in setari pentru a schimba numele lor:
si sterg fereastra de la TMP36
si astfel, am un canal curat
   Deoarece pentru a realiza un termostat am nevoie de un releu, adaug asa ceva
si pun si partea de buton in sketch, acesta devenind 1b.ino
  Pe acran am acum am indicatiile de temperatura si umiditate plus butonul de comanda releu (led).
   Partea de comanda a releului (ledului) este configurata asa
   Acum pod da comenzi de aprindere si stingere led
   Am facut si un filmulet in care se prezinta canalaul si cum pot fi modificate indicatiile daca se incarca programul (sketch-ul) Cayenne_Uno_W5100_DHT22_button.ino.
   Senzorul de umiditate is tenmeoratura AM2302 (DHT22) este conectat la pinul A0 (D14), iar ledul la D2.
   Pe telefon, functie de sistemul de operare, putem avea indicatii de genul:
- Android

- iOS (pe IPhone, iPad)

Nota: Reactiile (actualizarea datelor) pot fi mult mai lente pe telefoane... uneori trebuind inchisa si redeschisa aplicatia...

PS: am facut si 2 filmulete cu mici comentarii:
Arduino Uno cu Ethernet shield trimite date pe canal Cayenne si controleaza un led
Arduino Uno & Ethernet shield send data to Cayenne channel and control external led

Un comentariu:

  1. Great hello from France for Nicu the genie, the king of electronics. I wish you a happy New Year, the good santer, the good mood and the peace. I thank you again for your wonderful share,

    I'm a fan, the reference in the world Arduino Nicu. Thank you again thanks to you I succeeded the project Thermostat Hygrostat, you are too much too strong.
    I will not forget, I talk about you everywhere, share your beautiful pages.

    Thank you for everything you do to help fans like me, happiness be with you, very good continuations, Regards.

    RăspundețiȘtergere